Cadwork, s.r.o.

CADWORK je softwarová firma vyvíjející 3D-CAD/CAM systémy. Konkrétně pro stavební inženýry,
stavební dodavatele a dřevařské firmy.V rámci softwarového vývoje pracujeme v těchto oblastech:

  • Vývoj nativních desktopových aplikací.
  • Vývoj algoritmů schopných zobrazovat velké modely CAD, optimalizace vykreslování na GPU.
  • Samostatná webová platforma pro sdílení a vizualizaci dat běžící v prohlížečích, na desktopech a v mobilních zařízeních, schopná komunikace s měřicími zařízeními (totální stanice Leica). Technologie WebGL, streamování modelů a vývoj VR/AR.
  • Export modelů do automatických robotických pil a CNC strojů.
Firma Cadwork Informatik CI AG byla založena v roce 1989 s hlavním sídlem ve Švýcarsku. Její vývojová centra jsou v Německu, Švýcarsku a v Brně. Pobočka v Brně byla založena v roce 2006 a od té doby udržuje blízké vztahy s Fakultou informačních technologií. Společným centrem zájmů je vývoj a výzkum v oblasti počítačové grafiky a vizualizace 3D modelů.
V současné době se věnujeme také webovým službám a cloudovým aplikacím.

Přednášející partnera

Jiří Novák

Jirka Novák se již deset let věnuje vývoji softwaru a vedení týmu vývojářů různých specializací. V IT začínal před 9 lety jako backend vývojář se zaměřením na budování integračních vrstev mezi moderními a starými informačními systémy, během čehož se postupně vypracoval na pozici vedoucího celého vývojářského týmů. Ve společnosti CadWork s.r.o. zastává pozici “inženýring manažera” a je odpovědný za kritická technologická rozhodnutí a koordinaci práce vývojářů.

Marek Barvíř

Marek absolvoval FIT v roce 2020. Po dokončení studia začal pracovat ve společnosti CadWork, kde se zpočátku věnoval modernizaci CAD softwaru realizovaného v C++ a připravoval přechod na nové renderingové API. Zanedlouho poté se stal členem vývojového BIM týmu, který se zaměřuje na vývoj softwaru pro kolaboraci ve stavebním průmyslu, umožňující propojení reálných staveb s virtuálními modely za pomoci GPS a totálních stanic pro geodézii. V tomto týmu se od začátku významně podílí na vývoji backendu v programovacím jazyce Rust a na vývoji nativních aplikací pro Windows a Android s využitím frameworků Tauri a Capacitor. V současné době působí jako team leader, mezi jeho odpovědnosti patří zajištění stability, výkonu a vývoj nových funkcionalit